Odzież reklamowa

Często spotyka się na ulicach osoby, które mają na sobie ubrania znanych marek. Tak naprawdę, nie rozpoznajmy tych ubrań po jakości materiału, z jakich zostały wykonane, ale raczej po logach, które na nich widnieją. Coś jest markowe to znaczy dobre tylko dlatego, że jest na nim znaczek znanej firmy. Tak naprawdę osoby, która kupują dla tych kilku symboli swoje ubrania, stają się żywymi bilbordami, plakatami reklamowymi. Jest to właściwie samonapędzający się marketing, w którym coś staje się wartościowe i cenne, ponieważ posiada znaczek reklamowy.

Odzież reklamowa to wieki biznes, który ma przyszłość nie mniejszą niż bilbordy. W gruncie rzeczy kupujemy logo, które jest po to by nasz strój zechciała kupić następna osoba, zobaczywszy na innej takie logo. Koło się zamyka, a najwięcej zyskuje sprzedawca. Człowiek zaś dzięki noszeniu markowej odzieży zyskuje pewne miejsce w systemie społecznym, w którym żyje. Wyrabia sobie pozycję w swojej grupie społecznej. Dzięki dobremu logu takie firmy jak Adidas, Nike czy Puma na trwale zaistniały w świadomości większości ludzi. Co ciekawe te firmy oferujące ubrania sportowe cieszą się wielką popularnością w naszym kraju i są uważane za luksusowe. Jest to jedynie subiektywne poczucie naszego społeczeństwa, ponieważ tym markom daleko od luksusu.

Są to typowe marki, które oferują ubrania sportowe, jednak w naszym kraju posiadanie ubrania z metką tych firm jest odbierane jako opływanie w luksusie. Zauważalne jest jednak to, że takie traktowanie mody zmienia się i coraz częściej zamożni Polacy wybierają inne marki. Szczególnie w dużych miastach otwierane są nowe sklepy z gustowną odzieżą. Być może dostępność takich rzeczy przyczyni się do poprawy gustu w naszym społeczeństwie, które dotychczas postrzegało za luksus posiadanie podkoszulka ze znaczkiem Adidas. Coraz częściej jednak ubrania z wyraźnym logo jakiejś firmy, która nie zajmuje się produkcją i sprzedażą ubrań będzie źle odbierane przez innych. Warto brać to pod uwagę przy projektowaniu ubrań.